INNE

Pasta z brokuła i jajek

Taką pastę polecamy Wam do pieczywa – wyjdą z tego przepyszne kanapki.

Składniki:

  • brokuł – 500 g
  • jaja – 2 sztuki
  • ½ pęczka szczypiorku
  • jogurt grecki – łyżka
  • odrobina pieprzu.

Brokuł i jajka ugotować. Jaja obrać ze skorupki. Oba składniki dokładnie posiekać nożem (lub zmiksować blenderem). Dodać posiekany szczypiorek, jogurt i przyprawy. Dokładnie wymieszać i gotowe! 

 

Kanapki z pastą z zielonego groszku

Składniki na pastę:

  • groszek zielony mrożony – 200g (1,5 szklanki)
  • olej rzepakowy – 3 łyżki
  • czosnek – 1/2 ząbka lub więcej
  • koperek świeży 
  • sok z cytryny, pieprz

W niedużym rondelku zagotować wodę, wsypać zamrożony groszek i poczekać, aż woda zacznie znowu wrzeć. Gotować 5 minut od momentu wrzenia, następnie błyskawicznie odcedzić groszek i przelać lodowatą wodą – dzięki temu groszek zachowa piękny, zielony kolor. Groszek wymieszać z koperkiem, czosnkiem, olejem, dodać odrobinę soku z cytryny i zmiksować blenderem na gładką pastę. Doprawić pieprzem do smaku. Kanapki przygotowywać z chlebem razowym, pastą z groszku, dowolnymi kiełkami oraz papryką czerwoną.

 

 

Letnia sałatka z młodymi ziemniaczkami

Podpowiadamy Wam, jak przygotować pyszną, pożywną sałatkę z pieczonymi ziemniaczkami, która jest świetnym pomysłem na lekką, letnią kolację. Duża porcja warzyw dostarcza nie tylko wielu witamin i minerałów, ale również błonnika pokarmowego, który jest potrzebny do prawidłowej pracy naszych jelit. Latem warto wykorzystywać produkty sezonowe, dlatego sięgajmy również po młode ziemniaki, które dostarczą węglowodanów, czyli źródła energii dla naszego ciała.

Składniki na 2 porcje:
– sałata – ½ główki
– pomidorki koktajlowe – 10 sztuk
– papryka czerwona – ½ sztuki
– ogórek – 1 średnia sztuka
– mozzarella – 120g
– młode ziemniaki – 4 średnie sztuki
– olej rzepakowy – ¾ łyżki
– szczypiorek, koperek
– jogurt naturalny – 200g
– pieprz, oregano, tymianek, bazylia.

Ziemniaki obrać, pokroić na mniejsze kawałki, doprawić oregano, tymiankiem, bazylią, pieprzem, dodać odrobinę oleju, wymieszać i upiec w piekarniku. Przygotować sos: jogurt naturalny wymieszać z koperkiem, doprawić pieprzem. Warzywa umyć, rozdrobnić, wymieszać. Dodać mozzarellę, upieczone ziemniaki. Posypać szczypiorkiem. Podawać z sosem jogurtowym.

sałatka z młodymi ziemniakami

Galaretki z łososiem i warzywami

Składniki na 4 małe galaretki:

  • łosoś świeży filet (lub inna ryba) – 200 g
  • groszek zielony – 4 łyżki
  • kukurydza konserwowa – 4 łyżki
  • świeża natka pietruszki
  • żelatyna – 1 łyżka
  • składniki na wywar: 3 marchewki, 2 pietruszki, kawałek selera, 1 średnia cebula, 3 ziarenka ziela angielskiego, 2 liście laurowe, odrobina soli.

Na warzywach ugotować wywar, odlać i ostudzić. Łososia zawinąć w folię aluminiową i upiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 

Przygotować zalewę: odmierzyć 250 ml wywaru i odlać z niego 100 ml. Rozpuścić w nich dokładnie żelatynę. Dolać do reszty wywaru i wymieszać. 

Do małych filiżanek wkładać po listku natki pietruszki, kilku plasterkach ugotowanej marchewki z wywaru oraz podzieloną na cząstki rybę. Dorzucić groszek, kukurydzę i jeszcze więcej marchewki. Gdy wypełnimy filiżankę, zalać do pełna zalewą. Wstawić do lodówki do stężenia. 

galaretka rybna 2