NA ŚNIADANIE

Pełnoziarniste, kakaowe naleśniki z twarożkiem i owocami

Składniki na 5 naleśników:
Mąka pszenna typ 500 – 60 g
Mąka pszenna typ 1850 – 60 g
Jaja – 1 sztuka
Mleko 2 % – 250 ml (szklanka)
Woda – 50 ml (1/5 szklanki)
Kakao w proszku – łyżka
Olej rzepakowy – łyżka
Ser twarogowy – 200 g
Jogurt naturalny – 100 g
Miód – łyżka
Sezonowe owoce.
Obie mąki wymieszać, dodać kakao i ponownie wymieszać. Dolać mleko, wodę, jajko i olej, starannie wymieszać. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, można dolać jeszcze odrobinę wody. Na dobrze rozgrzanej patelni smażyć cienkie naleśniki.

Przygotować farsz: twaróg rozgnieść widelcem, dodać jogurt i miód, wymieszać. Twarożkiem smarować naleśniki.
Podawać z owocami.

naleśniki czekoladowe

Jaglanka bananowa z sosem orzechowym

Składniki na 2 porcje:

  • Kasza jaglana – 100 g
  • Mleko 2% tłuszczu – szklanka 250 ml
  • Woda – ¼ szklanki 50 ml
  • Banan – 1 duża sztuka
  • Masło orzechowe – 2 płaskie łyżki
  • Miód płynny (lub syrop klonowy) – 4 łyżki
  • Sok z cytryny – 2-3 łyżki

Kaszę jaglaną wrzucić na suchą patelnię i prażyć, aż pojawi się lekko orzechowy zapach. Następnie przelać wrzącą wodą na sitku, wrzucić do rondelka, zalać mlekiem i wodą. Gotować ok. 15 minut, aż kasza wchłonie wodę (pod koniec gotowania można wyłączyć gaz i przykryć, aby kasza wchłonęła resztę płynu). W międzyczasie masło orzechowe wymieszać z miodem i dodać sok z cytryny, dokładnie połączyć za pomocą rózgi lub miksera. Kaszę przełożyć do miseczek, dodać pokrojonego banana, polać sosem. 

 20170323_074600