NA ŚNIADANIE

Krem z cieciorki

Składniki na 1 porcję:
– ciecierzyca ugotowana lub konserwowa – 100 g
– twaróg półtłusty – 100 g
– jogurt naturalny – łyżka
– kakao  – łyżka
– miód – 1 pełna łyżka.

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować za pomocą blendera na jednolitą masę. Gotowe!

deser z cieciorki

 

Pełnoziarnisty omlet z jogurtem i owocami

Składniki:
– 2 jaja
– 2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
– łyżeczka miodu
– proszek do pieczenia – 1/3 łyżeczki
– 2 łyżki mleka
– 3 łyżki gęstego jogurtu
– olej do posmarowania patelni
– świeże, sezonowe owoce.

Jaja rozbić, białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka zmiksować z miodem, mlekiem, proszkiem do pieczenia i mąką. Ubite białka przełożyć do żółtek i delikatnie wymieszać. Patelnię posmarować  olejem. Masę jajeczną wylać na patelnię, ustawić średni gaz i przykryć pokrywką. Smażyć tak kilka minut, aż omlet będzie swobodnie odchodził od patelni. Zsunąć go wtedy na talerz, przykryć z góry patelnią i odwrócić – w ten sposób przewrócimy omlet na drugą stronę. Smażyć jeszcze około 1-2 minut. Omlet przenieść na talerz. Posmarować jogurtem, posypać owocami.

20160829_131512

 

Pełnoziarnisty omlet kakaowy z jogurtem i owocami

Składniki:
– 2 jaja
– 2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
– łyżeczka miodu
– proszek do pieczenia – 1/3 łyżeczki
– kakao gorzkie – ½ łyżeczki
– 2 łyżki mleka
– 3 łyżki jogurtu greckiego
– olej do posmarowania patelni
– świeże, sezonowe owoce.

Jaja rozbić, białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka zmiksować z miodem, mlekiem, proszkiem do pieczenia, kakao i mąką. Ubite białka przełożyć do żółtek i delikatnie wymieszać. Patelnię posmarować olejem. Masę jajeczną wylać na patelnię, ustawić średni gaz i przykryć pokrywką. Smażyć tak kilka minut, aż omlet będzie swobodnie odchodził od patelni. Zsunąć go wtedy na talerz, przykryć z góry patelnią i odwrócić – w ten sposób przewrócimy omlet na drugą stronę. Smażyć jeszcze około 1-2 minut. Omlet przenieść na talerz. Posmarować jogurtem, posypać owocami.

20160829_133011

 

Twarożek na dwa sposoby

Letni twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem
Składniki:
ser twarogowy półtłusty – 150 g
jogurt naturalny – 3 łyżki
rzodkiewka – kilka sztuk
szczypiorek
pieprz.

Twaróg wymieszaj dokładnie z jogurtem, dodaj pokrojoną rzodkiewkę i posiekany szczypiorek. Dopraw pieprzem, wymieszaj.

 

twaro--ek-rzodkiewka

 

Słodki twarożek bananowo-cynamonowy
Składniki:
ser twarogowy półtłusty – 100 g
jogurt naturalny – 3 łyżki
banan – 1 sztuka
cynamon – 2 szczypty.

Twaróg wymieszaj dokładnie z jogurtem, dodaj obranego banana i całość zmiksuj. Dodaj cynamon, wymieszaj. Można podawać ze świeżymi owocami.

twarożek bananowy