NA ŚNIADANIE

Placuszki kakaowe z sosem malinowym

Zazwyczaj kiedy mówimy „mąka” mamy na myśli mąką pszenną. Jest ona w Polsce najbardziej popularna i najczęściej stosowana. Warto jednak poznawać nowe smaki i nowe produkty. Dlatego proponujemy Wam niestandardowe placuszki śniadaniowe – wykonane z mąki jaglanej i orkiszowej. Kupić je można w każdym większym hipermarkecie oraz sklepach ze zdrową żywnością. Warto podać je z owocami sezonowymi. Na przykład malinami.

Składniki
– mąka orkiszowa razowa – 5 łyżek
– mąka jaglana – 5 łyżek
– kefir naturalny – 100 g
– miód – łyżka
– kakao – ¾ łyżki
– jajko – 1 sztuka
– proszek do pieczenia – ¾ łyżeczki
– olej rzepakowy – łyżka + odrobina do smażenia
– świeże maliny – na sos.

Mąki, proszek do pieczenia i kakao mieszamy w misce. Dodajemy kefir, jajko, miód, olej i dokładnie miksujemy. Niewielkie placuszki smażymy na dobrej patelni teflonowej najlepiej bez tłuszczu (lub smarować ją delikatnie olejem rzepakowym). Świeże maliny opłukujemy i miksujemy. Powstałym sosem polewamy ciepłe placuszki. Smacznego!

placki z sosem malinowym

 

Szybkie śniadanie – kuskus z owocami

Zdarzyło się Wam zaspać do szkoły? Mimo późnej godzinny, przed wyjściem z domu należy zjeść śniadanie. Jeśli masz na nie mało czasu – wypróbuj ekspresowy przepis na zdrowy i pożywny śniadaniowy kuskus na mleku z owocami. Jego przygotowanie zajmuje zaledwie kilka minut.

Śniadaniowy kuskus z owocami –  składniki na 2 porcje:
– kasza kuskus – szklanka
– mleko 1,5% – szklanka
– miód – łyżeczka
– banan – 1 sztuka
– duża garść borówek, jagód (lub innych owoców)
– garść bakalii (rodzynki i orzechy).

Mleko wlej do rondelka i zagotuj. Zalej nim kaszę kuskus, przykryj i odstaw na 3 minuty, aż kasza wchłonie płyn. W tym czasie pokrój w plastry banana, umyj borówki. Do miseczki przełóż kaszę, dodaj miód, wymieszaj. Podawaj z bananem borówkami i bakaliami. Smacznego!

kuskus śniadaniowy

 

Śniadaniowa jaglanka jabłkowa

Składniki:

  • kasza jaglana – 40 g (4 łyżki suchej kaszy)
  • jabłko – 1/3 średniej sztuki (80 g)
  • sok jabłkowy 100% – 200 ml (3/4 szklanki)
  • woda – ok. 100 ml
  • orzechy włoskie lub inne ulubione – 5 sztuk
  • miód – łyżeczka
  • jogurt naturalny – 3 łyżki
  • siemię lniane – łyżeczka
  • cynamon, sok z cytryny.

Kaszę jaglaną przepłukać kilka razy wodą na sitku, aby straciła goryczkę. Wrzucić do rondelka razem z siemieniem lnianym, zalać 150ml soku jabłkowego i wodą. Dodać szczyptę cynamonu, zagotować, zmniejszyć gaz i gotować ok. 15 minut (w tym 5-10 minut pod przykryciem, sprawdzając czy się nie przypala), aż kasza wchłonie płyn. Orzechy podprażyć na suchej patelni. Gdy kasza będzie już ugotowana przełożyć ją do miseczki, zalewać resztą soku, dodać orzechy, jogurt, miód, pokrojone jabłko.

 

Pełnoziarniste naleśniki kakaowe z owocami

Składniki na ciasto (na około 3 – 4 naleśniki):

  • mleko 1,5% – 50 ml (1/4 szklanki)
  • woda – 80 ml (1/3 szklanki)
  • jaja – 1 sztuka
  • mąka pszenna typ 450 – 3 łyżki
  • mąka pszenna razowa typ 2000 – 5 łyżek
  • kakao gorzkie – niepełna łyżka
  • olej rzepakowy –  łyżka
  • przyprawa korzenna – łyżeczka.

Składniki na farsz:

  • ser twarogowy półtłusty – 100 g
  • miód – łyżka lub odrobinę więcej
  • jogurt naturalny – łyżka.

Mus owocowy:

  • maliny, truskawki, brzoskwinie, nektarynki, pieczone jabłko, banany lub inne wg uznania – szklanka.

W misce ubić jajko, dodać mleko, wodę, olej i wymieszać. Dodać przyprawę korzenną, kakao i mąkę, dokładnie wymieszać. Jeśli wyjdzie za gęste – dodać odpowiednią ilość wody. Odstawić na 5 minut. Dobrze rozgrzać patelnię teflonową i smażyć cienkie naleśniki. Placki posmarować farszem twarogowym, zwinąć w rulony. Owoce zmiksować na gładki mus. Naleśniki podawać polane sosem owocowym.